Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Applied Linguistics



Volume 14, Number 2 (2011-9)


Cloze Test and C-test Revisited: The Effect of Genre Familiarity on Second Language Reading Test Performance
بررسی مجدد آزمون کلوز و تک: تاثیر آشنایی با ژانر بر عملکرد در آزمون درک مطلب به زبان خارجی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Noticing Request-Realization Forms in Implicit Pragmatic Input: Impacts of Motivation and Language Proficiency
در دادههای منظورشناختی ضمنی « درخواست » توجه به ساختار کنش کلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Differential Accessibility of Implicit and Explicit Grammatical Knowledge to EFL Learners' Language Proficiency
قابلیت دسترسی متفاوت دانش آگاهانه و غیر آگاهانه ی دستور زبان انگلیسی برای مهارت بسندگی دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation into Sources of Demotivation in Second Language Learning
بررسی عوامل کاهنده انگیزه در یادگیری زبان دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Measuring the Effectiveness of Preemptive Focus on Form through Uptake Sheets
اندازه گیری میزان کارآیی توجه پیشگیرنده به ساختار زبان با استفاده از برگه های ثبت میزان جذب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teacher Efficacy, Burnout, Teaching Style, and Emotional Intelligence: Possible Relationships and Differences
کارآمدی معلم، تحلیل رفتگی شغلی، سبک تدریس، و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Requestive Downgraders in L2: How Effective are Input-Based and Output-Based Tasks?
تدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تأثیر فعالیت های ورود محور و تولید محور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles