[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Fazel Asadi Amjad
ju سردبیر
Dr. Hossein Talebzadeh
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 1 - ( 1-1387 ) ::
جلد 11 شماره 1 صفحات 95-69 برگشت به فهرست نسخه ها
Aggression and oral proficiency: a correlational study
رضا غفارثمر ، منصوره امیری
چکیده:   (7772 مشاهده)
In order to investigate the relationship between aggressiveness and oral proficiency of Iranian EFL learners, first a TOEFL test was given to 100 EFL students in order to homogenize the sample. Out of this, 71 participants whose scores fell one standard deviation above and below the mean were regarded as intermediate and, therefore, interviewed. They were then asked to complete the Persian version of a validated aggression questionnaire. All the tape-recorded interviews were rated by two raters. Based on their scores on aggression questionnaire, the subjects were divided into two groups of aggressives and non-aggressives and the means of their scores in oral interviews were compared using t-test. Results of the t-test showed that, aggressive and non aggressive groups are different in their oral proficiency. Finally, the correlations between the two main variables and also between four subscales of aggression and all the components of oral proficiency were estimated to see exactly what the nature of the relationships is. Overall, the results of these calculations showed that aggression negatively affects oral proficiency of L2 learners. Moreover, verbal aggression and anger as different subscales of aggressiveness were found to have negative effect on the components of oral proficiency.
واژه‌های کلیدی: aggression، Oral proficiency، Iranian EFL learners
متن کامل [PDF 342 kb]   (2736 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1386/12/25
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghafar Samar R, Amiri M. Aggression and Oral Proficiency: A Correlational Study. IJAL 2008; 11 (1) :69-95
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-73-fa.html

غفارثمر رضا، امیری منصوره. Aggression and oral proficiency: a correlational study. نشریه زبانشناسی کاربردی. 1387; 11 (1) :69-95

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-73-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 1 - ( 1-1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4666