[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( 1-1388 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 87-114 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسی
بهزاد قنسولی، آرزو حسین پور
دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده:   (3707 مشاهده)
افزایش کاربرد زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی ارتباطات بر اهمیت نقش مهارت گفتن که مورد نیاز کاربران این زبان در شرایط گوناگون است توجه دارد. تحقیقات تاثیر کاربرد نقشه مفهومی بر افزایش یادگیری واژگان و نظم بخشیدن دانش را نشان می دهد. با این وجود این تاثیر در افزایش روانی گفتار مورد غفلت قرار گرفته ست. پژوهش در پیش رو به بررسی این تاثیردر روانی گفتار دانشجویان با توانش سطح متوسط زبان انگلیسی می پردازد. بدین منظور این سوال که آیا روش نقشه مفهومی می تواند بر روانی گفتار دانشجویان تاثیری معنادار داشته باشد مطرح گردید. تعداد هشتاد دانشجوی ترم دوم دانشگاه به صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. روش نقشه مفهومی به مدت بیست دو جلسه در گروه تجربی به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که روش نقشه مفهومی بر روانی گفتار آنان تاثیری معنادار داشته است.  
واژه‌های کلیدی: روانی گفتار، نقشه مفهومی، فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، معیارهای روانی گفتار، ساختار سلسله مراتبی
متن کامل [PDF 204 kb]   (3174 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghonsooly B, Hosienpour A. The Effect of Concept Mapping on EFL Speaking Fluency. IJAL. 2009; 12 (1) :87-114
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-60-fa.html

قنسولی بهزاد، حسین پور آرزو. تاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسی. زبانشناسی کاربردی. 1388; 12 (1) :87-114

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-60-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( 1-1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3921