Journal title
عنوان نشریه
Literature & Humanities
http://ijal.khu.ac.ir
1
admin
doi
en
jalali
1388
12
1
gregorian
2010
3
1
13
1
online
1
fulltext
fa
ای تی اس : روشی پویا برای آموزش زبان انگلیسی
English Teaching Simulator (ETS): A Dynamic Method of Teaching English
پژوهشي
Research
نشستن در کلاس درس برای مدتی نسبتاً طولانی، گوش دادن به معلم و دیگر فراگیران و بعضاً پاسخ دادن<br>به برخی از سوال ها روش متداولی است که در کلاس های آموزش زبان انگلیسی اتفاق می افتد. روش ای<br>تی اس در بر گیرنده یک سالن بزرگ با دست کم 3 سایت یادگیری زبان است که در آن موقعییت های<br>زبانی در محیط فیزیکی شبیه سازی شده است. این روش از طریق ایجاد موقییت های واقعی به طور جالب<br>و مهیجی فراگیران را درگیر ایفای نقش می نماد. در این تحقیق پس از توصیف روش ای تی اس براساس<br>مدل آنتونی (ریچارد و راجرز ، 2001 ) ، در یک بررسی تجربی کارآیی آن مورد بررسی قرار گرفت .<br>برای انجام این پژوهش 34 آزموده از دانشجویان گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه سمنان در 2 کلاس<br>گفت و شنود مورد بررسی قرار گرفتند . پس از گذشت 10 جلسه آموزش نتیجه آزمون تی ، کارآمدی<br>قابل توجه این روش را اثبات کرد . علاوه بر این آزمون میزان رضایت مندی فراگیران از اجزاء گوناگون<br>این روش از طریق یک پرسشنامه مورد سوال قرار گرفت که نتیجه آن رضایت مندی قابل ملاحظه ای تی<br>اس را نشان میداد .
Sitting in the classroom for rather a long time, listening to the teacher and other students, and having occasional responses are what typically happen in the English teaching classrooms around the world. ETS, a big hall with at least three sites as language learning zones, brings about a dynamic method which environmentally simulates communicative occasions to provide the learners with an exciting and intensive practice on the current conversations through role-playing. In this study, the efficiency of ETS was evaluated in an experimental research design. To do so, 34 students of English Language and Literature at Semnan University were taken as subjects in two conversation classes. Upon the completion of the course for 10 sessions, a T-test was applied to see if the method makes any significant improvement. The result showed that ETS was significantly better than the traditional method. To see the students’ opinions about the method, a questionnaire was also conducted with the results revealing students’ positive feedback toward the method.
زبان انگلیسی , یادگیری , شبیه سازی , محیط فیزیکی , ایفای نقش , دانشگاه سمنان , مکالمه ,
English , Learning , Simulator , Site , Role-playing , Semnan University , Conversation ,
125
147
http://ijal.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-80&slc_lang=fa&sid=1
Aram Reza
Sadeghi
آرام رضا
صادقی
1003194753284600171
1003194753284600171
No
Semnan University
دانشگاه سمنان