TY - JOUR JF - ijla JO - VL - 13 IS - 1 PY - 2010 Y1 - 2010/3/01 TI - The Comparative Development of Vocabulary Breadth and Depth, and Academic Vocabulary for ESP/EAP Learners TT - رشد نسبی کمیت و کیفیت دانش لغوی و لغات علمی دانشجویان غیر زبان انگلیسی N2 - پژوهش حاضر دو هدف زیر را بررسی میکند: ( 1) آیا لغات علمی دانشجویان غیر زبان انگلیسی ایران بهنسبت کمیت و کیفیت دانش لغوی آنان رشد میکند؟ ( 2) در صورت مثبت بودن جواب سؤال فوق، آیااین روند رشد در سطوح مختلف دانش زبانی اتفاق میافتد؟ پنجاه و هفت دانشجوی کارشناسی ارشد دراین بررسی شرکت کردند که بر مبنای دانستن 2000 کلمهی پربسامد انگلیسی، به دو گروه قوی و ضعیفتقسیم شدند. نتایج آنالیز رگراسیون چندگانه نشان میدهد که واریانس مشترک زیادی بین این سه آزمونبرای تمامی شرکتکنندگان به صورت یک گروه واحد وجود دارد. بنابراین، همانگونه که کمیت وکیفیت دانش لغوی این فراگیران افزایش مییابد، دانش لغات علمی آنان نیز زیاد میشود. این تحقیق،یافتهی مشابهی را نیز برای گروه قوی و ضعیف ارایه میدهد. لیکن، نتیجه ی گروه ضعیف با انتظار مامغایرت دارد. نتایج به دست آمده، حاکی از رشد منظم و سیتماتیک دانش لغوی زیاد برای گروه قوی،رشد منظم ک مبرای شرکتکنندگان به صورت یک گروه واحد، و کمترین رشد منظم برای گروه ضعیفاست. آموزش زبان به طور عام و آموزش لغت برای اهداف ویژه و علمی در ایران به طور خاص میتواننداز نتایج این بررسی بهرهمند شوند. SP - 1 EP - 22 AU - Akbarian, Is’haaq AD - KW - Academic Vocabulary KW - Breadth and Depth of Vocabulary Knowledge KW - Language proficiency KW - ESP EAP Learners UR - http://ijal.khu.ac.ir/article-1-43-fa.html ER -