Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Applied Linguistics



Volume 15, Number 2 (2012-9)


The Effect of Task-Based Language Teaching on EFL Learners’ Pragmatic Production, Metapragmatic Awareness, and Pragmatic Self-Assessment
تاثیر روش تدریس آموزش محور بر تولید کاربردشناختی، آگاهی فراکاربردشناختی، و خودسنجی کاربردشناختی فراگیران زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Self-Regulated Strategy Development on the Persuasive Writing and Self-Efficacy of Iranian EFL Learners
تاثیر توسعه راهبردهای خود تنظیمی بر نگارش ایجابی و خود کارایی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attributional Analysis of Language Learners at High Schools: The Case of Iranian EFL Learners
تحلیل اسنادی زبان آموزان دبیرستان: مورد زبان آموزان ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

‘Free’ to Choose: Communication Strategy Use in EFL Classrooms in Iran
انتخاب آزادانه: استفاده از "مهارت های ارتباطی" در کلاس های آموزش زبان انگلیسی در ایران
| [PDF-FA] | [XML] |

Exploring L2 Speech-Production Management from a Cognitive Perspective: A Focus on Fluency
بررسی راه کارهای مدیریت تولید گفتار در زبان دوم ازدیدگاه شناختی با تکیه بر فصاحت کلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Different Instructional Methods on the Acquisition of English Politeness Strategies
تأثیر روشهای آموزشی متفاوت برروی فراگیری مهارتهای ادب در زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles