 |
آزمون دهندگان ایرانی
سوالات ترکیبی بخش گفتاری تافل اینترنتی: مقایسه عملکرد آزمون دهندگان از نظر پیچیدگی، درستی، و روانی [دوره 23، شماره 2] |
 |
آگاهی فراشناختی
قدرت پیش بینی دانش نحوی، وسعت واژگان و راهبردهای فراشناختی در روان خوانی زبان دوم [دوره 23، شماره 2] |
 |
آموزش راهبردی و غیرراهبردی
تاثیر توسعه راهبردهای خود تنظیمی بر نگارش ایجابی و خود کارایی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 15، شماره 2] |
 |
آموزش زبان انگلیسی
کارآمدی معلم، تحلیل رفتگی شغلی، سبک تدریس، و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود [دوره 14، شماره 2] |
 |
آموزش فرم محور
ویرایش و بازسازی متن در نگارش متون علمی-توضیحی وداستان روایی دانشجویان زبان انگلیسی با تکیه بر آموزش فرم محور و فعالیت گروهی [دوره 12، شماره 2] |
 |
ارزیابی نوشتار
استفاده از لیست ارزیابی دوگانه تحلیلی جزئی نگر در ایجاد پایایی ارزیابی نوشتار فردی و گروهی مصححان [دوره 16، شماره 1] |
 |
استعاره گرامری حذف و اضافه ای
توجه دوباره به منشاء تکاملی زبان: استعاره گرامری نحوی در زبان علم و نثر مدرن تخیلی [دوره 11، شماره 2] |
 |
اصول سنجش
کلاسهای درس آزمون سازی زبان در دانشگاههای دولتی:
آیا این کلاسها در شکل دهی سواد سنجش زبانی دانشجویان زبان انگلیسی موثر می باشند؟ [دوره 23، شماره 2] |
 |
اعتبار قضاوتی
سنجش درک مطلب: اعتبار قضاوتی آزمون کلوز [دوره 11، شماره 2] |
 |
انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
دامنۀ واژگان، عمق دانش واژگان و دانش نحو: کدام یک عملکرد در خواندن زبان انگلیسی را به شکل قوی تری پیش بینی می کند؟ [دوره 15، شماره 1] |
 |
ایران
بررسی ارتباط فراگیری زبان دوم و هوش هیجانی با تکیه بر توانش کاربرد شناسی زبان بینابین [دوره 16، شماره 1] |
 |
ایران.
آیا برنامه های درسی مصوب تفکر انتقادی را منعکس می کند؟ اهداف آموزشی برنامه های درسی مصوب رشته ادبیات انگلیسی در پرتو طبقه بندی بازنگری شده بلوم [دوره 23، شماره 1] |
 |
برون گرا درون گرا
نقش آموزش، سطح توانش زبانی و خصوصیات شخصیتی در استفاده از راهبردهای ارتباطی [دوره 12، شماره 2] |
 |
بعد بیانی و مهارتی واژگان
بررسی رابطه آگاهی فرا شناختی و دو بُعد دانش واژگانی [دوره 15، شماره 1] |
 |
پارامترهای سوال
مقایسه نظری و عملی دو نظریه کلاسیک سنجش و سوال-پاسخ [دوره 12، شماره 1] |
 |
پایایی بین مصحح
تورش مصحح در ارزیابی نگارش فر اگیران زبان انگلیسی در ایران [دوره 16، شماره 1] |
 |
پیامرسان یاهو
تاثیر ارتباط همزمان ارتباط بوسیله رایانه بر توانش گفتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 2] |
 |
پیشرفت تحصیلی
پرسشنامه عقاید مربوط به یادگیری زبان: اعتبار عاملی، تحصیلات رسمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان زبان انگیسی [دوره 12، شماره 1] |
 |
تحلیل استعاری
تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان [دوره 14، شماره 1] |
 |
ترغیب
آگاهی دادن یا سرگرم کردن: ترکیبی متضاد در مراودات جدی علمی [دوره 23، شماره 1] |
 |
تست غیر مستقیم
تمرکز بر فرم بر اساس هوش چندگانه و کاربرد صحیح گرامر [دوره 12، شماره 2] |
 |
تعادلگرایی قومی
قابلیت تدریس حساسیت میان فرهنگی از دیدگاه قومیت محوری در مقابل تعادلگرایی قومی: مطالعه ای در ایران [دوره 14، شماره 1] |
 |
تعدیل کننده های درخواست
تدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تأثیر فعالیت های ورود محور و تولید محور [دوره 14، شماره 2] |
 |
تغییر سیاق˓ زبانشناسی اجتماعی˓ گتسبی بزرگ˓ مطالعات ترجمه
بررسی رمان گتسبی بزرگ و ترجمه ی فارسی آن از دیدگاه زبانشناسی اجتماعی بر اساس
چارچوب نظری حاتم و میسن [دوره 23، شماره 2] |
 |
تغییرناپذیری اندازه گیری
محیطهای یادگیری: بررسی ابعاد روانسنجی یک ابزار اندازهگیری در بافت کلاس زبان [دوره 23، شماره 1] |
 |
تولید واژگانی
تاثیر ارتباط از طریق کامپیوتر و ارتباط شفاهی رو در رو در درک و تولید واژگان زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2] |
 |
تولید همنشین ها
بررسی چگونگی یادگیری الگوهای مختلف همنشینی واژگان توسط زبان آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 2] |
 |
جمله واره های صفتی
عوامل موثر بر میزان توجه: برررسی تاثیر دشواری ساختارهای هدف و سطح مهارت زبان آموزان در زبان دوم [دوره 23، شماره 1] |
 |
جنسیت
تجزیه و تحلیل انتقادی سخنرانی های انتخاباتی نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 با توجه به نژاد و جنسیت آنها [دوره 13، شماره 2] |
 |
جنیست
تأثیر جنسیّت و تیپ شخصیّتی بر کارآیی آموزشی و تمایل به فعالیّتهای آموزشی دبیران زبان انگلیسی ایران [دوره 14، شماره 1] |
 |
چرخش نوبت
گروه بندی و متغیرهای پراکنده کننده قوای ذهنی مرتبط با پیچیدگی شناختی: تاثیر بر تولید زبانی زبان آموزان [دوره 15، شماره 1] |
 |
دستور زبان انگلیسی
استعاره ها و تصاویر ذهنی فراگیرندگان زبان انگلیسی در رابطه با یادگیری دستور زبان [دوره 15، شماره 1] |
 |
دقت سنجش
بررسی و مقایسه تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر نوشتار و دقت سنجش [دوره 13، شماره 1] |
 |
دوره شناختی-عاطفی مبتنی بر مهارت خواندن
بررسی عزت نفس از طریق یک دوره شناختی-عاطفی مبتنی بر مهارت خواندن در محیط آموزش زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2] |
 |
راه کارهای مدیریت گفتار
بررسی راه کارهای مدیریت تولید گفتار در زبان دوم ازدیدگاه شناختی با تکیه بر فصاحت کلام [دوره 15، شماره 2] |
 |
رشته های علوم انسانی
ESP نقش زبان مادری در آموزش زبان نیمه تخصصی [دوره 13، شماره 1] |
 |
رشته ی دانشگاهی
بررسی تاثیر جنسیت براستفاده از مغلطه های بی قاعده بحث و استدلال در نوشته های استدلالی انگلیسی زبان آموزان ایرانی در سطح پیشرفته توانایی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 2] |
 |
روایی و پایایی
ساخت آزمون رایانه ای پویای خواندن برای فرا گیرندگان زبان دوم [دوره 15، شماره 1] |
 |
روش تدریس آموزش محور
تاثیر روش تدریس آموزش محور بر تولید کاربردشناختی، آگاهی فراکاربردشناختی، و خودسنجی کاربردشناختی فراگیران زبان انگلیسی [دوره 15، شماره 2] |
 |
روش تدریس برون داد
تاثیر روش تدریس پردازشی و روش تدریس برون داد- محور بر توانایی تفسیر و تولید ساختار سببی در زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2] |
 |
روش تلفیقی تسلط زبان ترکیب نتایج فراتحلیل میزان تاثیر
بررسی میزان کارایی روش تلفیق مهارت ها در آموزش زبان انگلیسی: یک مطالعه فرا تحلیل [دوره 23، شماره 2] |
 |
زبان آموزان انگلیسی با اهداف ویژه آکادمیک
رشد نسبی کمیت و کیفیت دانش لغوی و لغات علمی دانشجویان غیر زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 1] |
 |
زبان آموزان ایرانی
استفاده از روش تدریس ارتباطی برای افزایش یادگیری کلی زبان آموزان [دوره 13، شماره 1] |
 |
زبان آموزان ایرانی
رابطه بین ساختارهای فکری و دستاوردهای انگلیسی زبان اموزان ایرانی: نقش میانجیگری تعامل و خود تنظیمی [دوره 23، شماره 1] |
 |
ژانر
تحلیل ژانر محور بخش پیشنهادات برای پژوهش های بیشتر در پایان نامه های رشته زبانشناسی کاربردی در ایران [دوره 16، شماره 1] |
 |
ژانر سیاسی
بررسی مجدد آزمون کلوز و تک: تاثیر آشنایی با ژانر بر عملکرد در آزمون درک مطلب به زبان خارجی [دوره 14، شماره 2] |
 |
ساختار سلسله مراتبی
تاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسی [دوره 12، شماره 1] |
 |
ساختارهای درخواست دوجمله ای
در دادههای منظورشناختی ضمنی « درخواست » توجه به ساختار کنش کلامی [دوره 14، شماره 2] |
 |
سیاست زبان
تحلیل اسنادی زبان آموزان دبیرستان: مورد زبان آموزان ایرانی [دوره 15، شماره 2] |
 |
سِیف (روش ابراز احساسات از طریق علائم)
مهندسی هوش هیجانی زبان آموزان از طریق تفکر فازی و مهندسی هیجان [دوره 12، شماره 2] |
 |
عملکرد در آزمون
رابطه ی بین استفاده از راهکارهای شناختی و فراشناختی و عملکرد در آزمون خواندن و درک مطلب در زبان آموزان سطح متوسط ایرانی [دوره 13، شماره 2] |
 |
فراگیری
تأثیر روشهای آموزشی متفاوت برروی فراگیری مهارتهای ادب در زبان انگلیسی [دوره 15، شماره 2] |
 |
فراوانی
انتخاب آزادانه: استفاده از "مهارت های ارتباطی" در کلاس های آموزش زبان انگلیسی در ایران [دوره 15، شماره 2] |
 |
فعالیت تعاملی گرامر
فعالیت آموزشی به عنوان طرح عملیاتی و فعالیت آموزشی به عنوان فرآیند اجرا: بازنگری در نقش معلم در اجرای فعالیت های آموزشی [دوره 11، شماره 2] |
 |
قابلیت دسترسی متفاوت
قابلیت دسترسی متفاوت دانش آگاهانه و غیر آگاهانه ی دستور زبان انگلیسی برای مهارت بسندگی دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 2] |
 |
کارآمدی معلم
باورهای معلمان زبان انگلیسی در مورد کارآمدی خود: تاثیرات جنسیت، تجربه و پیشینه تحصیلی [دوره 14، شماره 1] |
 |
کاربرد شناسی زبان بینابین
مطالعه اثر بخشی همیاری مستقیم و غیرمستقیم زبان آموزان هم سطح و غیر هم سطح در حیطه تحول تدریجی بر توسعه کاربرد شناسی زبان بینابین [دوره 14، شماره 1] |
 |
لود چند عاملی
عوامل زیر بنایی خصوصیات موثر معلمان زبان انگلیسی: اعتبار سازه ای و تاثیر نمونه آماری [دوره 13، شماره 2] |
 |
متون مطبوعاتی
بررسی مقابله ای عناصر احتیاط در سر مقاله های روزنامه های فارسی و انگلیسی [دوره 12، شماره 1] |
 |
مجلات داخلی وخارجی
تعامل بین ساختارهای آغازگری با محور های انتقال در مقالات تحقیقاتی علمی [دوره 13، شماره 1] |
 |
مدرسان زبان انگلیسی.
اجتماعی سازی زبانی: بازخوانی روایتی مبتنی بر هویت حرفه ای در یک معلم زبان انگلیسی [دوره 23، شماره 1] |
 |
مزاح
تحلیل محاوره ای چت نوشتاری انگلیسی جوانان ایرانی [دوره 13، شماره 1] |
 |
مشخصههای گفتمانی
تجزیه و تحلیل گفتمانی و صوری نامه های الکترونیکی: بررسی مقابله ای این سیاق کلام [دوره 11، شماره 2] |
 |
معلمان زبان انگلیسی در ایران
نگاهی نو به راهبردهای ارتباطی در میان کنش های کلامی معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 14، شماره 1] |
 |
معیار گزینی
روشی جدید برای تعیین نمره معیار با استفاده از مدل رش [دوره 12، شماره 1] |
 |
مقدمه مقالات تحقیقاتی درزبانشناسی کاربردی
بررسی سیاق کلام مقالات تحقیقاتی در سه رشته انگلیسی با اهداف ویژه ، روانشناسی زبان و جامعه شناسی زبان [دوره 11، شماره 2] |
 |
مقیاس ارزیابی مهارت گفتاری
مقایسه پایایی خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان در طول زمان [دوره 12، شماره 1] |
 |
مقیاس سنجش خود سازماندهی تحصیلی
تاثیر روشهای متفاوت نگارش دفتر تفکرات انتقادی بر روی مهارت خودسازماندهی زبان آموزان [دوره 16، شماره 1] |
 |
مکالمه
ای تی اس : روشی پویا برای آموزش زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 1] |
 |
میزان جذب
اندازه گیری میزان کارآیی توجه پیشگیرنده به ساختار زبان با استفاده از برگه های ثبت میزان جذب [دوره 14، شماره 2] |
 |
نگارش راهبردی
بررسی تاثیرعامل شخصیتی برونگرایی /درونگرایی بر کاربرد توانش راهبردی درارتباط ارجاعی نوشتاری یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1] |
 |
نوشتار استدلالی
از بین بردن فسیل شدگی زبانی توسط بازخورد اصلاحی: آیا این امکان پذیر است؟ [دوره 15، شماره 1] |
 |
نوع سوالات
بررسی گفتمان کلاس: مطالعه موردی کلاس تدریس انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران هنگام استفاده از روش ارتباطی [دوره 16، شماره 1] |
 |
ویرایش
طرح توصیف کننده های معیارهای بارم گذاری برای ارزیابی مقاطع قابل تعریف فرآیند نگارش: توانش های نهفته در عملکرد نگارش زبان آموزان [دوره 12، شماره 2] |
 |
هوش هیجانی
بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و هوش هیجانی دانشجویان زبان انگلیسی [دوره 14، شماره 1] |
 |
یادگیری زبان انگلیسی
الگوی اجتماعی و روانی یادگیری زبان انگلیسی: بررسی ابعاد سرمایه های فرهنگی/اجتماعی و شناختی/فراشناختی [دوره 16، شماره 1] |
 |
یادگیری زبان دوم
بررسی عوامل کاهنده انگیزه در یادگیری زبان دوم [دوره 14، شماره 2] |
 |
یادگیری ضمنی
انگیزش ذهنی به عنوان فرمی از یادگیری ضمنی: بر اساس شواهد تولید ساختار ضمیر موصولی در میان یاد گیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 23، شماره 2] |
 |
یادگیری لغت
تاثیر استفاده از فعالیت های آموزشی و روش تدریس ارائه، تمرین و تولید بر یادگیــــــری لغات در بین زبان آموزان زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 2] |
 |
Achievement outcomes
Teachers’ teaching styles, sense of efficacy and reflectivity as correlates of students’ achievement outcomes [دوره 11، شماره 1] |
 |
Asynchronous CMC modules
L2 Learners’ Enhanced Pragmatic Comprehension of Implicatures via Computer-Mediated Communication and Social Media Networks [دوره 19، شماره 1] |
 |
Authoritative identity
The Effect of Collaborative Prewriting Discussions on L2 Writing Development and Learners’ Identity Construction [دوره 18، شماره 2] |
 |
Bibliographic metadata
Author-assigned Keywords in Research Articles: Where Do They Come from [دوره 16، شماره 2] |
 |
Chemistry
A Genre Analysis of the Introduction Section of Applied Linguistics and Chemistry Research Articles [دوره 21، شماره 1] |
 |
Communicative competence
Exploring the Relationship between Learning Strategies, Academic Disciplines, and Reading Comprehension Test Performance [دوره 16، شماره 2] |
 |
Conceptual development
The Conceptual Development of In-service EFL Teachers’ Perception of Grammatical Mediation on Three Planes: A Sociocultural Perspective [دوره 18، شماره 2] |
 |
Consciousness-raising (C-R) task
The Role of Consciousness-Raising Tasks on EFL Learners' Microgenetic Development of Request Pragmatic Knowledge [دوره 17، شماره 1] |
 |
Conventional test
On the Use of Offline Short Tests for Scoring and Classifying Purposes [دوره 16، شماره 2] |
 |
Critical thinking
Effect of Multiple Intelligences-Based Reading Instruction on EFL Learners’ Reading Comprehension and Critical Thinking Skills [دوره 18، شماره 1] |
 |
Culture
Efficacious EFL Teachers’ Goals and Strategies for Emotion Management: The Role of Culture in Focus [دوره 19، شماره 1] |
 |
Culture-specificity
استعاره های بدن فارسی در پرتو توانش استعاری [دوره 25، شماره 1] |
 |
Doctoral students
Conceptions of Research Publication among Iranian Doctoral Students of Applied Linguistics: Cherish the Wish to Publish or Rush to Perish [دوره 21، شماره 1] |
 |
EFL
Early Reading in EFL Contexts Deserves More Attention from ELT Community [دوره 26، شماره 2] |
 |
EFL
The Effect of Watching English Cartoons on Adolescent Iranian EFL Learners’ Emotion Regulation and Self-Efficacy [دوره 26، شماره 2] |
 |
EFL
The Effect of Self-assessment on EFL Learners’ Goal Orientation [دوره 17، شماره 1] |
 |
EFL learners
The Impact of Interactive Output Tasks on Developing Vocabulary Knowledge of Iranian EFL Learners [دوره 17، شماره 2] |
 |
EFL teacher education
The Place of Postmethod Pedagogy in Teacher Education Programs in EFL Language Centers of Iran [دوره 17، شماره 2] |
 |
Effect size
The Effect of Teacher Scaffolding on EFL Learners’ Reading Proficiency: A Meta- analysis [دوره 25، شماره 1] |
 |
English Language Teaching (ELT)
The Representation of Iran in Englishcentral Educational Website: Unfolding the Hidden Curriculum [دوره 17، شماره 1] |
 |
Gender
Iranian English Majors’ L2 Writing Self-efficacy: Exploring the Effects of Gender, Level of Education, and Teaching Experience [دوره 26، شماره 2] |
 |
Genre
Nominalization in the Research Article Discussion Sections of Local and International Journals of Applied Linguistics [دوره 18، شماره 1] |
 |
Grice's maxims
Exploring the Translator's Solutions to the Translation of Conversational Implicatures from English into Persian: the Case of Tolkien's the Lord of the Rings [دوره 22، شماره 1] |
 |
Grounded theory approach
An Activity Theory Analysis of ELT Reform in Iranian Public Schools [دوره 18، شماره 1] |
 |
In-service teachers
Delving into Pedagogical Levity: An Inquiry into the Interplay of Experience and Humor in Iranian EFL Teachers' Classroom Beliefs and Practices [دوره 25، شماره 1] |
 |
Incidental vocabulary learning
Vodcast: A Breakthrough in Developing Incidental Vocabulary Learning [دوره 17، شماره 2] |
 |
Interchange (Third Edition) series
Gender Representation in Interchange (Third Edition) Series: A Social Semiotics Analysis [دوره 18، شماره 2] |
 |
Iranian EFL learners
The relationship between Iranian EFL learners’ gender and reading comprehension of three different types of text [دوره 11، شماره 1] |
 |
Iranian EFL learners
Aggression and oral proficiency: a correlational study [دوره 11، شماره 1] |
 |
Listening performance
The Role of Verbalization in Listening Conceptual Formation among Iranian EFL Learners: A STI Perspective [دوره 18، شماره 1] |
 |
Many-facet Rasch measurement model
Rater Errors among Peer-Assessors: Applying the Many-Facet Rasch Measurement Model [دوره 18، شماره 2] |
 |
Meaning making
The Significance of Multimodality/Multiliteracies in Iranian EFL Learners’ Meaning- Making Process [دوره 17، شماره 2] |
 |
Mixed-methods research
An Investigation into the Individual Differences Correlates of Iranian Undergraduate EFL Learners’ Writing Competence: A Mixed Methods Approach [دوره 19، شماره 1] |
 |
Move patterns
The Prestigious World University on its Homepage: The Promotional Academic Genre of Overview [دوره 19، شماره 1] |
 |
Multisensory Language Learning Approach
Effectiveness of Phonological Intervention in Second/Foreign Language Reading: The Case of A Down Syndrome Girl [دوره 25، شماره 2] |
 |
Parental involvement
Mothers’ Presence Beside Their Children in EFL Classes: What Gains Does It Bring to Children? [دوره 26، شماره 1] |
 |
Parsing strategies
Relative clause attachment ambiguity resolution in Persian [دوره 11، شماره 1] |
 |
Pedagogical practice
Teacher Language Awareness from the Procedural Perspective: The Case of Novice versus Experienced EFL Teachers [دوره 21، شماره 1] |
 |
Problem-Based Instruction
Development and validation of a scale to probe into Iranian EFL teachers’ perception of problem-based learning:
PBL Challenges in Focus [دوره 26، شماره 1] |
 |
Productive knowledge
Effects of Structured Input and Meaningful Output on EFL Learners' Acquisition of Nominal Clauses [دوره 17، شماره 2] |
 |
Rating scale
Construct Validation of a Rating Scale through a Training Program: A Multifaceted Rasch Analysis in Speaking Assessment [دوره 26، شماره 2] |
 |
SEM
External Factors Affecting Second Language Motivation: The Role of Teacher Burnout and Family Influence [دوره 18، شماره 2] |
 |
Soccer
A discursive representation of the winner and loser: the case of sports reports [دوره 11، شماره 1] |
 |
Socially-shared metacognition
Promoting Metacognition in EFL Classrooms through Scaffolding Motivation [دوره 19، شماره 1] |
 |
Sociocultural theory
L2 Private Speech in Online Dynamic Assessment: A Sociocultural Perspective [دوره 17، شماره 1] |
 |
Sociopragmatics
“Knock on the wood honey to protect them from evil-eye:” A sociopragmatic analysis of English and Persian compliment response behavior of Iranian female language learners [دوره 25، شماره 1] |
 |
Speaking
The Comparative Effect of Immediate and Delayed Corrective Feedback on EFL Learners’ Speaking Anxiety and Fluency in Online Classes [دوره 26، شماره 2] |
 |
Strategic Use of Language
Rhetoric and Ideology at Work in Political Discourse: Persuasion Strategies of the US. Democratic Party [دوره 26، شماره 1] |
 |
Structural Equation Modeling
The relationship between EFL students' anxiety coping strategies and their language learning anxiety as mediated by self-efficacy beliefs [دوره 26، شماره 1] |
 |
Systemic functional linguistics
Discourse and Ideology Variation: A Critical Functional Approach To Mina Stampede News Reports [دوره 19، شماره 1] |
 |
TOEFL iBT
Authenticity Evaluation of TOEFL iBT Speaking Module from the Perspective of Applied Linguistics and General Education [دوره 21، شماره 1] |
 |
Task difficulty
Intra-Individual and Inter-Levels of Metacognition across EFL Writing Tasks of Multi Difficulty Levels [دوره 21، شماره 1] |
 |
Teacher Training Course
Localizing an International English Teacher Training Course for Iranian Context [دوره 26، شماره 1] |
 |
Teacher development and reform
An Exploratory Study of Teacher Efficacy Doubts in English for Specific Academic Purposes (ESAP) and English for General Purpose (EGP) Instruction [دوره 18، شماره 1] |
 |
Teacher education
Evaluating Recall and Reflection Journals Written by Pre-Service Teachers in EFL Practicum Courses [دوره 21، شماره 1] |
 |
Textual input enhancement
The Effects of Processing Instruction, Consciousness-Raising Tasks, and Textual Input Enhancement on Intake and Acquisition of the English Causative Structures [دوره 17، شماره 1] |
 |
Transfer of knowledge
Proceduralization and Transfer of Linguistics Knowledge as a Result of Form-focused Output and Input Practice [دوره 18، شماره 1] |
 |
Translation
Retaining Linguistic Hybridity: A Multiple Case Study of Non-Standard Language Transfer Through Literary Translation Process [دوره 25، شماره 1] |
 |
Types of feedback
L2 Teachers’ Explicit and Implicit Corrective Feedback and Its Linguistic Focus [دوره 19، شماره 1] |
 |
Un interpretable feature
On the Teachability of L2 Uninterpretable Features: Instructing Resumptive Pronouns through Contrastive Analysis vs. Dictogloss Techniques [دوره 17، شماره 1] |
 |
Validation
Construction and Validation of Critical Understanding of the Global Spread of English Scale (CUGSES) [دوره 16، شماره 2] |
 |
Valorization
Multicultural Personality Traits Development in an EFL Context: The Case of Iranian EFL Students at BA, MA and Ph.D. Levels [دوره 16، شماره 2] |
 |
Vocabulary Knowledge
The Effect of Content and Language Integrated Project (CLIP) Instruction through Co-Teaching on Electrical Engineering Students’ Vocabulary Knowledge for Professional Purposes [دوره 26، شماره 1] |
 |
WDCT
The Effect of Explicit and Implicit Instruction through Plays on EFL Learners’ Speech Act Production [دوره 18، شماره 2] |
 |
Word lists
The Vocabulary Profile of Iranian English Teaching School books [دوره 17، شماره 2] |
 |
Working Memory
Assessing Cognitive Control in EFL Development: Online vs. In-Person Classes [دوره 26، شماره 1] |
 |
Working memory capacity
Relative Clause Ambiguity Resolution in L1 and L2:
Are Processing Strategies Transferred?
[دوره 21، شماره 1] |
 |
Writing
Cross-examining the Effects of Portfolio Assessment on Genre-based Writing: English as a Foreign Language Learner Engagement on Focus [دوره 26، شماره 1] |
 |
Writing
The Effect of Mobile-Assisted Learning-Oriented Assessment on EFL Learners’ Writing Ability [دوره 26، شماره 2] |
 |
Writing
The Assessment of Pragmatic Knowledge in the Online General IELTS-Practice Resources: A Corpus Analysis of Writing Tasks [دوره 21، شماره 2] |
 |
Writing
The Effects of Receptive and Productive Learning and Teaching on Learning Medical Terminology and Reading Comprehension [دوره 26، شماره 2] |
 |
Writing performance
A Correlational Study between Anxiety and Writing Performance: A Gender Study [دوره 26، شماره 1] |
 |
and compositional mode of meaning making
Analysis of Images in Iranian High School EFL Course Books [دوره 16، شماره 2] |
 |
gender
A Critical Look into Iranian EFL University Students’ Critical Thinking and Argumentative Writing [دوره 17، شماره 1] |
 |
interpersonal relationships
Manipulative Strategies in Tennessee Williams’ The Night of Iguana: A Discursive Study [دوره 26، شماره 1] |
 |
learning difficulties
A Comparative Study of the Impact of First Language Literacy on Acquisition of English Phrases among Illiterate, Low-Literate and Literate Adult Learners in Iran [دوره 25، شماره 2] |
 |
mixed-methods design
Iranian EFL teachers’ reflective practices and learners’ evaluation of teachers’ effectiveness: Exploring possible relationships [دوره 26، شماره 2] |
 |
novel
Analyzing Metaphors of Temporal Concepts in the Novel of “the Fig Tree of Temples” From Cognitive Semantics Perspective [دوره 26، شماره 2] |
 |
paratextual
The (In)visibility of Translators in the Translations of Teen and Young Adult Novels from English into Persian [دوره 26، شماره 2] |
 |
research review
Pedagogical Stylistics in Language Learning and Teaching Contexts: A Research Review [دوره 25، شماره 2] |
 |
separation
The effects of the violation of local independence assumption on the person measures under the Rasch model [دوره 11، شماره 1] |
 |
sermons No. 87 and 191
Lexical Chains of Sermons No. 87 and 191 of Nahj al-Balaghah
and their role in understanding the theme [دوره 26، شماره 1] |
 |
teacher engagement
An Investigation into the Interplay between EFL Teachers’ Ecological Agency and their Teaching Engagement: A Structural Equation Modeling [دوره 25، شماره 2] |
 |
teacher training
Expectations, Satisfaction, and Long-term Impact: Evaluating the English Teacher Training Course at the Iran Language Institute [دوره 25، شماره 2] |
 |
teachers
Peer Corrective Feedback: Research Implications and Teachers’ Complications [دوره 26، شماره 2] |
 |
translation
The Relationship between Translators’ Education and the Use of Politeness in Translating Euphemistic Words [دوره 26، شماره 2] |
 |
translation strategy
Translation of Culture-Specific Items: A Case Study of Les Miserables’ Persian Musical Performance [دوره 25، شماره 2] |