[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Mahmood Reza Atai
ju سردبیر
Prof. Mahmood Reza Atai

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 2 - ( 6-1388 ) ::
جلد 12 شماره 2 صفحات 30-1 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر روش تدریس پردازشی و روش تدریس برون داد- محور بر توانایی تفسیر و تولید ساختار سببی در زبان انگلیسی
پرویز بیرجندی ، جمیله راحمی
دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده:   (12570 مشاهده)
هدف از انجام این تحقیق ، مقایسه روش تدریس پردازشی (PI) ، روشی درون داد محور در آموزش گرامر زبان دوم که توسط وان پاتن (1996) ارائه شد، با نوعی روش تدریس برون داد–محور (OI) بود تا تأثیر نسبی آنها را بر توانایی فراگیران در تفسیر و تولید ساختار سببی زبان انگلیسی ارزیابی کند. برای انجام این تحقیق از طرح تحقیقی پیش آزمون– پس آزمون (تأثیر آنی و دراز مدت) استفاده شد. 151 دانشجو از 4 کلاس به طور تصادفی به 3 گروه آزمایشی PI، OI،  EI( که فقط اطلاعات صریح دریافت می کرد) و یک گروه کنترل (C) تقسیم شدند. توانایی دانشجویان بر اساس عملکردشان در انجام فعالیتهای تفسیر و تولید کنترل شده در سطح جمله سنجیده شد. مقایسه ی درون گروهی نشان داد که هر 3 گزینه ی روش تدریس در مقایسه با گروه کنترل منجر به پیشرفت دانش در هر دو نوع فعالیت تفسیر و تولید ساختار گردید اما میزان پیشرفت برای همه یکسان نبود. نتایج مقایسه ی بین گروهی با اظهارات وان پاتن در مورد برتری   PI بر OI تنا قض داشت، در حالی که PIو OI به طور یکسان از EI در فعالیتهای تفسیر ساختار بهتر عمل کردند، عملکرد گروه OI نسبت به دو گروه  PIو EI در مورد فعالیتهای تولید ساختار بالاتر بود .هیچ تفاوت معناداری بین PI و EI در مورد فعالیت های تولید وجود نداشت. همین نتایج بعد از گذشت یک ماه برای تمامی گروهها بدست آمد که نشان دهنده ی استمرار تأثیر روشهای تدریس بر توانایی تولید و تفسیر ساختار مورد نظر بود. 
واژه‌های کلیدی: تئوری پردازش درون داد، فرضیه برون داد، روش تدریس پردازشی، روش تدریس برون داد
متن کامل [PDF 1492 kb]   (3129 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1388/6/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Birjandi P, Rahemi J. The Effect of Processing Instruction and Output-Based Instruction on the Interpretation and Production of English Causatives. Journal title 2009; 12 (2) :1-30
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-50-fa.html

بیرجندی پرویز، راحمی جمیله. تاثیر روش تدریس پردازشی و روش تدریس برون داد- محور بر توانایی تفسیر و تولید ساختار سببی در زبان انگلیسی. عنوان نشریه. 1388; 12 (2) :1-30

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-50-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 2 - ( 6-1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4642