:: دوره 13، شماره 2 - ( 6-1389 ) ::
جلد 13 شماره 2 صفحات 169-147 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی چگونگی یادگیری الگوهای مختلف همنشینی واژگان توسط زبان آموزان ایرانی
عباسعلی زارعی ، ندا بنی اسماعیلی
دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین
چکیده:   (10177 مشاهده)
به منظور بررسی چگونگی درک و تولید الگوهای مختلف همنشینی واژگانی توسط فراگیران سطح متوسط ایرانی، آزمون های درک و تولید همنشینهای واژگانی به سی و چهار نفر از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین داده شد. برای مقایسه درک الگوهای مختلف همنشین های واژگانی از فرایند تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که الگوی "صفت + اسم" نسبت به الگوهای دیگر ساده تر است اگرچه تفاوت میان عملکرد فراگیران در الگوهای مختلف از نظر آماری معنی دار نبود. فرایند تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه دیگری نیز برای مقایسه عملکرد تولیدی فراگیران بکار گرفته شد. نتیجه تحلیل داده ها نشان داد که مشکل فراگیران ایرانی در الگوی "اسم + فعل" بطور معنی داری بیش از الگوهای دیگر همنشینی واژگانی است.
واژه‌های کلیدی: همنشینی واژگانی، همنشینی در انگلیسی، درک همنشین ها، تولید همنشین ها
متن کامل [PDF 125 kb]   (4168 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1389/6/24


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 2 - ( 6-1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها