باورهای معلمان زبان انگلیسی در مورد کارآمدی خود: تاثیرات جنسیت، تجربه و پیشینه تحصیلی
|
ضیاء تاج الدین ، ندا خداوردی  |
دانشگاه علامه طباطبائی |
|
چکیده: (15328 مشاهده) |
در سالهای اخیر مفهوم تحول حرفهای در حیطه آموزش زبان دوم خصوصا عوامل تاثیرگذار بر آن در دوره پساروش از اهمیت بسیار برخوردار شده است. این تحقیق با استفاده از پرسشنامه دلینگر و همکاران به ارتباط بین مولفههای این پرسشنامه و سه عامل معلم شامل جنسیت، تجربه، و پیشینه تحصیلی میپردازد. نتیجه تحقیق در مورد 59 معلم نشان می دهد که این عوامل عمدتا تاثیری بر برداشت معلمان ار کارآمدی خود ندارند. نتایج دال بر آن است که معلمان نیازمند رویکرد تاملگرا هستند تا درک درستی از کارآمدی خود پیدا کنند. |
|
واژههای کلیدی: دوره پساروش، عمل گرایی براساس اصول، باورهای معلمان در مورد کارآمدی خود، آموزش معلم، کارآمدی معلم |
|
متن کامل [PDF 226 kb]
(4491 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1389/12/24
|
|
|
|