[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Fazel Asadi Amjad
ju سردبیر
Dr. Hossein Talebzadeh
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 27، شماره 1 - ( 1-1403 ) ::
جلد 27 شماره 1 صفحات 2-2 برگشت به فهرست نسخه ها
Examining the Interplay of Assessment Literacy and Perceived Self-Efficacy among Iranian EFL Teachers
Aysen Chokani ، Hossein Navidinia
دانشگاه بیرجند
چکیده:   (139 مشاهده)
The current study examines the interplay of Iranian EFL teachers' assessment literacy and self-efficacy. Therefore, firstly, it sought to examine whether these variables are significantly correlated. Secondly, it attempted to probe the demographic factors potentially influencing teachers' assessment literacy. To achieve this aim, a sample comprising 100 Iranian EFL teachers participated in this study by simultaneously filling out two questionnaires: Tschannen Moran and Hoy's (2001) teachers' self-efficacy scale and an abridged version of Teachers' Conceptions of Assessment Inventory-III (TCoA), validated by Brown (2006). The findings obtained from the study indicated a statistically significant relationship between Iranian EFL teachers' assessment literacy and their perceived self-efficacy, thereby highlighting the interconnectedness of these constructs within the context of educational practice. Furthermore, among the demographic variables examined (participants' gender, level of education, field of study, and age), teachers' assessment literacy is most significantly influenced by their level of education, suggesting a strong link between educational background and assessment competencies. The implications of these results for English language teachers are discussed.
 
واژه‌های کلیدی: Assessment literacy، self-efficacy، Iranian EFL teachers
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/12/5 | پذیرش: 1404/2/20 | انتشار: 1404/5/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Chokani A, Navidinia H. Examining the Interplay of Assessment Literacy and Perceived Self-Efficacy among Iranian EFL Teachers. IJAL 2024; 27 (1) :2-2
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3254-fa.html

Chokani Aysen، Navidinia Hossein. Examining the Interplay of Assessment Literacy and Perceived Self-Efficacy among Iranian EFL Teachers. نشریه زبانشناسی کاربردی. 1403; 27 (1) :2-2

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3254-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 27، شماره 1 - ( 1-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4704