[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Mahmood Reza Atai
ju سردبیر
Prof. Mahmood Reza Atai

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 20، شماره 2 - ( 6-1396 ) ::
جلد 20 شماره 2 صفحات 193-157 برگشت به فهرست نسخه ها
Evaluation of the Undergraduate TEFL Program at Farhangian University: Merits and Demerits
Zahra Masoumpanah ، Mohammad Hassan Tahririan ، Ahmad Alibabaee ، Katayoon Afzali
چکیده:   (3835 مشاهده)
This study was an attempt to evaluate the undergraduate TEFL program at Farhangian University. The university specializes in educating prospective teachers and the program is important since it is expected to equip the student teachers with the knowledge and skills necessary for qualified teachers. Hence, in this study, measures were taken to investigate the merits and demerits of the implemented TEFL program and explore the domains in which the program needs to be improved. The study assessed the program from the perspectives of 220 student teachers, 32 teacher educators, and 12 heads of departments and experts including the university deans, deputies, and research and teaching staff, through using three instruments, i.e. questionnaires, interviews, and observations in a mixed methods design .The findings indicated that the TEFL program did not address some educational and administrative needs as the participants believed that they were not enriched with the necessary skills, the practice of the learned theories, problem solving, critical thinking, flexibility, and innovation. Furthermore, this study demonstrated several theory- practice gaps in the curriculum.
متن کامل [PDF 855 kb]   (1833 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/11/7 | پذیرش: 1396/4/20 | انتشار: 1396/5/6
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Masoumpanah Z, Tahririan M H, Alibabaee A, Afzali K. Evaluation of the Undergraduate TEFL Program at Farhangian University: Merits and Demerits. Journal title 2017; 20 (2) :157-193
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-2826-fa.html

Masoumpanah Zahra، Tahririan Mohammad Hassan، Alibabaee Ahmad، Afzali Katayoon. Evaluation of the Undergraduate TEFL Program at Farhangian University: Merits and Demerits. عنوان نشریه. 1396; 20 (2) :157-193

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-2826-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 2 - ( 6-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645