Journal title
عنوان نشریه
Literature & Humanities
http://ijal.khu.ac.ir
1
admin
doi
en
jalali
1389
6
1
gregorian
2010
9
1
13
2
online
1
fulltext
fa
بررسی تاثیر جنسیت براستفاده از مغلطه های بی قاعده بحث و استدلال در نوشته های استدلالی انگلیسی زبان آموزان ایرانی در سطح پیشرفته توانایی زبان انگلیسی
A Gender-based Study of Informal Fallacies of Argumentation: The Case of Iranian Advanced EFL Learners’ Writing
پژوهشي
Research
مطالعه ی حاضر به بررسی تاثیر جنسیت براستفاده از مغلطه های بی قاعده بحث و استدلال در نوشته های (مقالات) استدلالی انگلیسی زبان آموزان ایرانی در سطح پیشرفته توانایی زبان انگلیسی می پردازد. مجموعه متون مورد بررسی این مطالعه شامل 120 نوشته ی زبان آموزان دختروپسر بود. سن و رشته ی دانشگاهی زبان آموزان دیگرمتغیرهای مستقل تحقیق بودند. نه نوع مهم مغلطه های بی قاعده در متون بررسی شدند و فراوانی های به دست آمده ازطریق تست آماری مانوا تحلیل شدند. به طورکلی برای مغلطه های بی قاعده ، نتایج تست های آماری مالتی وریت برای همه ی متغیرهای مستقل و تعامل آنها تفاوت معناداری را نشان نداد ولی سه مورد تفاوت مجزا مشاهده شد. در پایان تحقیق ، نتایج مطالعه در مقایسه با پژوهش های قبلی بررسی شده است و دستاوردهایی پیشنهاد شده است.
Informal fallacies of argumentation as pitfalls of reasoning appear frequently in students' written texts, specially EFL / ESL Learners' argumentative essay writings. The present study examines whether gender could be considered as a determining factor influencing Iranian advanced EFL learners' argumentative writings with regard to informal fallacies of argumentation. The corpus comprised of argumentative essays written by 120 Iranian male and female English language learners. The participants’ age and discipline were also included as independent variables. Nine major categories of informal fallacies were examined in learners’ texts and the observed frequencies were analyzed using MANOVA. The results of the Multivariate Tests for all independent variables and /or their interactions indicated no significant differences for the overall informal fallacies. However, three separate instances of differences were observed. Finally, the findings of the present are discussed in relation to the previous literature and some implications of the study are suggested.
نگارش به انگلیسی به عنوان زبان خارجی , مغلطه های بی قاعده بحث و استدلال , زبان آموزان ایرانی , بحث و استدلال , جنسیت , سن , رشته ی دانشگاهی ,
EFL Writing , Informal Fallacies of Argumentation , Iranian EFL learners , Argumentation , gender , age , Discipline ,
19
45
http://ijal.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-16&slc_lang=fa&sid=1
Mahmood Reza
Atai
محمود رضا
عطایی
100319475328460041
100319475328460041
Yes
Kharazmi University, Tehran
دانشگاه خوارزمی تهران (تربیت معلم سابق)
Maryam
Nasseri
مریم
ناصری
100319475328460042
100319475328460042
No
Kharazmi University
دانشگاه خوارزمی تهران