TY - JOUR T1 - Using Cooperative Learning to Enhance EFL Learners’ Overall Achievement TT - استفاده از روش تدریس ارتباطی برای افزایش یادگیری کلی زبان آموزان JF - ijla JO - ijla VL - 13 IS - 1 UR - http://ijal.khu.ac.ir/article-1-46-fa.html Y1 - 2010 SP - 73 EP - 98 KW - Cooperative learning (CL) KW - Communicative language teaching approach KW - Language achievement KW - Iranian EFL learners N2 - هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر یادگیری توأم با همکاری بر یادگیری کلی و انگیزه زبان آموزانایرانی بوده است. به منظور دستیابی به هدف این تحقیق، 56 نفر از زبان آموزان آموزشگاه زبان صبا درانتخاب شده PET تهران از میان 90 زبان آموز بر اساس نتایج به دست آمده از آزمون استاندارد انگلیسیو در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. در هر دو گروه، محتوای مشخص شده طی 24 جلسه توسطپژوهشگر/مدرس تدریس شد با این تفاوت که در گروه تحقیق، روش تدریس ارتباطی به همراه فعالیتهاییادگیری توام با همکاری و در گروه کنترل، صرف تدریس ارتباطی بدون این فعالیتها به کار گرفته شد.در انتهای دوره، پس آزمونی از محتوای مورد تدریس به هر دو گروه ارائه گردید و با استفاده از آزمونمستقل تی، میانگین نمرات دو گروه مقایسه شد که منجر به رد فرضیه صفر گشت و نتیجه گرفته شد کهروش تدریس یادگیری توأم با همکاری بر یادگیری کلی زبان آموزان تاثیر بسزایی داشته است. M3 ER -