Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Applied Linguistics



Volume 15, Number 1 (2012-3)


Pair Grouping and Resource-dispersing Variables of Cognitive Task Complexity: Effects on L2 Output
گروه بندی و متغیرهای پراکنده کننده قوای ذهنی مرتبط با پیچیدگی شناختی: تاثیر بر تولید زبانی زبان آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

On the Relationship between Metacognitive Awareness and Two Aspects of Vocabulary Knowledge
بررسی رابطه آگاهی فرا شناختی و دو بُعد دانش واژگانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Constructing and Validating Computerized Dynamic Assessment of L2 Reading Comprehension
ساخت آزمون رایانه ای پویای خواندن برای فرا گیرندگان زبان دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Combating Fossilization through Feedback: Does it Work?
از بین بردن فسیل شدگی زبانی توسط بازخورد اصلاحی: آیا این امکان پذیر است؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

EFL Students Images and Metaphors of Grammar Learning
استعاره ها و تصاویر ذهنی فراگیرندگان زبان انگلیسی در رابطه با یادگیری دستور زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Vocabulary Breadth, Depth, and Syntactic Knowledge: Which One Is a Stronger Predictor of Foreign Language Reading Performance?
دامنۀ واژگان، عمق دانش واژگان و دانش نحو: کدام یک عملکرد در خواندن زبان انگلیسی را به شکل قوی تری پیش بینی می کند؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles