Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Applied Linguistics



Volume 13, Number 1 (2010-3)


A Conversation Analysis of the Iranian Youths’ Written Chats of English
تحلیل محاوره ای چت نوشتاری انگلیسی جوانان ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

English Teaching Simulator (ETS): A Dynamic Method of Teaching English
ای تی اس : روشی پویا برای آموزش زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Native Language in Teaching English for Specific Purposes
ESP نقش زبان مادری در آموزش زبان نیمه تخصصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Using Cooperative Learning to Enhance EFL Learners’ Overall Achievement
استفاده از روش تدریس ارتباطی برای افزایش یادگیری کلی زبان آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Interaction between Rhetorical Structure and Thematisation in Academic Research Articles
تعامل بین ساختارهای آغازگری با محور های انتقال در مقالات تحقیقاتی علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-assessment and Peer-assessment: A Comparative Study of Their Effect on Writing Performance and Rating Accuracy
بررسی و مقایسه تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر نوشتار و دقت سنجش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparative Development of Vocabulary Breadth and Depth, and Academic Vocabulary for ESP/EAP Learners
رشد نسبی کمیت و کیفیت دانش لغوی و لغات علمی دانشجویان غیر زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles