Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Applied Linguistics



Volume 14, Number 1 (2011-3)


EFL Teachers' Efficacy Beliefs: Impacts of Gender, Experience, and Educational Background
باورهای معلمان زبان انگلیسی در مورد کارآمدی خود: تاثیرات جنسیت، تجربه و پیشینه تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A New Approach to Communication Strategies: The Case of Iranian EFL Teachers
نگاهی نو به راهبردهای ارتباطی در میان کنش های کلامی معلمان زبان انگلیسی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachability of Intercultural Sensitivity from the Perspective of Ethnocentrism vs. Ethnorelativism: An Iranian Experience
قابلیت تدریس حساسیت میان فرهنگی از دیدگاه قومیت محوری در مقابل تعادلگرایی قومی: مطالعه ای در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Qualitative Metaphor Analysis and Language Learning Opportunities
تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of ZPD-Wise Explicit/Implicit Expert Peers and Co-Equals' Scaffolding in ILP Development
مطالعه اثر بخشی همیاری مستقیم و غیرمستقیم زبان آموزان هم سطح و غیر هم سطح در حیطه تحول تدریجی بر توسعه کاربرد شناسی زبان بینابین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking and Emotional Intelligence: Investigating the Relationship among EFL Learners and the Contribution of Age and Gender
بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و هوش هیجانی دانشجویان زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

On the Impacts of Gender and Personality Types on Iranian EFL Teachers’ Teaching Efficacy and Teaching Activities Preferences
تأثیر جنسیّت و تیپ شخصیّتی بر کارآیی آموزشی و تمایل به فعالیّت‌های آموزشی دبیران زبان انگلیسی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles