:: دوره 14، شماره 1 - ( 1-1390 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 182-159 برگشت به فهرست نسخه ها
باورهای معلمان زبان انگلیسی در مورد کارآمدی خود: تاثیرات جنسیت، تجربه و پیشینه تحصیلی
ضیاء تاج الدین ، ندا خداوردی
دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (13124 مشاهده)
در سال­های اخیر مفهوم تحول حرفه­ای در حیطه آموزش زبان دوم خصوصا عوامل تاثیرگذار بر آن در دوره پساروش از اهمیت بسیار برخوردار شده است. این تحقیق با استفاده از پرسشنامه دلینگر و همکاران به ارتباط بین مولفه­های این پرسشنامه و سه عامل معلم شامل جنسیت، تجربه، و پیشینه تحصیلی می­پردازد. نتیجه تحقیق در مورد 59 معلم نشان می دهد که این عوامل عمدتا تاثیری بر برداشت معلمان ار کارآمدی خود ندارند. نتایج دال بر آن است که معلمان نیازمند رویکرد تامل­گرا هستند تا درک درستی از کارآمدی خود پیدا کنند. 
واژه‌های کلیدی: دوره پساروش، عمل گرایی براساس اصول، باورهای معلمان در مورد کارآمدی خود، آموزش معلم، کارآمدی معلم
متن کامل [PDF 226 kb]   (3830 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1389/12/24


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 1 - ( 1-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها