[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
Prof. Mahmood Reza Atai
ju سردبیر
Prof. Mahmood Reza Atai

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 1 - ( 1-1387 ) ::
جلد 11 شماره 1 صفحات 28-1 برگشت به فهرست نسخه ها
Teachers’ teaching styles, sense of efficacy and reflectivity as correlates of students’ achievement outcomes
رامین اکبری ، غلامرضا کیانی ، محسن ایمانی نایینی ، نبی کریمی الوار
دانشگاه تربیت مدرس تهران
چکیده:   (13084 مشاهده)
There is nowadays a burgeoning research base, mostly in mainstream education, acknowledging that teachers have the most important impact on students' achievement outcomes. This line of research, however, has not yet found its way into second language pedagogy and little, if any, empirical evidence exists on which set of EFL teacher characteristics promotes positive student learning outcomes. In line with this argument, the present study investigated three important teacher-related variables, i.e. teaching styles, teachers’ sense of efficacy, and teacher reflectivity to see how they relate to student achievement gains in ELT. 30 EFL teachers teaching in Ilam (Iran) high schools participated in this study. The final exam score of the participants' students served as the dependent variable of the study. The results of multiple regression analysis (R=.91) showed that the three variables investigated can significantly predict student achievement outcomes. Besides the R value, the results showed individual correlations between each pair of the variables which reveal interesting relationships. 
واژه‌های کلیدی: Teacher efficacy، Teaching style، EFL students، Achievement outcomes
متن کامل [PDF 294 kb]   (5655 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1386/12/25
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari R, Kiany G R, Imani Naeeni M I N, Karimi Allvar N. Teachers’ teaching styles, sense of efficacy and reflectivity as correlates of students’ achievement outcomes. Journal title 2008; 11 (1) :1-28
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-70-fa.html

اکبری رامین، کیانی غلامرضا، ایمانی نایینی محسن، کریمی الوار نبی. Teachers’ teaching styles, sense of efficacy and reflectivity as correlates of students’ achievement outcomes. عنوان نشریه. 1387; 11 (1) :1-28

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-70-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 1 - ( 1-1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4642