| 
                                  بررسی تاثیر جنسیت براستفاده از مغلطه های بی قاعده بحث و استدلال در نوشته های استدلالی انگلیسی زبان آموزان ایرانی در سطح پیشرفته توانایی زبان انگلیسی
                                   | 
                                
								
								     محمود رضا عطایی     ،    مریم ناصری      | 
								
								
								  | دانشگاه خوارزمی تهران (تربیت معلم سابق)  | 
								
								
								   | 
								
                                
								  | 
                                  چکیده:       (14720 مشاهده)  | 
								
								
								  | مطالعه ی حاضر به بررسی تاثیر جنسیت براستفاده از مغلطه های بی قاعده بحث و استدلال در نوشته  های (مقالات) استدلالی انگلیسی زبان آموزان ایرانی در سطح پیشرفته توانایی زبان انگلیسی می پردازد. مجموعه متون مورد بررسی این مطالعه شامل 120 نوشته ی زبان آموزان دختروپسر بود. سن و رشته ی دانشگاهی زبان آموزان دیگرمتغیرهای مستقل  تحقیق بودند.  نه نوع مهم مغلطه های بی قاعده در متون بررسی شدند و فراوانی های به دست آمده ازطریق تست آماری مانوا تحلیل شدند. به طورکلی برای مغلطه های بی قاعده ، نتایج تست های  آماری مالتی وریت برای همه ی متغیرهای مستقل  و تعامل آنها تفاوت معناداری را نشان نداد ولی سه مورد تفاوت مجزا مشاهده شد. در پایان تحقیق ، نتایج مطالعه در مقایسه با پژوهش های قبلی بررسی شده است و دستاوردهایی پیشنهاد شده است. | 
								
								
								   | 
								
								
								  | واژههای کلیدی:  نگارش به انگلیسی به عنوان زبان خارجی، مغلطه های بی قاعده بحث و استدلال، زبان آموزان ایرانی، بحث و استدلال، جنسیت، سن، رشته ی دانشگاهی | 
								
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  متن کامل  [PDF 280 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (4752 دریافت) 
                                     
                                    
                                  | 
								
								
								  
                                  نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  
                                     انتشار: 1389/6/24
                                   | 
								
                                
                                  
                                    | 
                                    
                                         | 
                                  
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  
                                   | 
								
								
								   | 
								
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
								
                                
                                | 
                                 | 
                                
								
								   |